[Gnucash-nl] Weergave op scherm aanpassen

Rik van Kekem rik op graficalc.nl
Do Jun 8 13:05:20 EDT 2023

Op 08-06-2023 om 11:21 schreef Herman Dekker:
> Is er een manier om de weergave op het scherm aan te passen?
> Voor mijn oude ogen wordt het steeds lastiger om de kleine tekst in
> GnuCash te lezen.
> Ik gebruik Windows 10 met een 24inch scherm.
> Bij veel Windows programma's is dit aan te passen met de
> toetscombinatie Ctrl en +
> Maar dit werkt niet met GnuCash.
Ja, dat is mogelijk.
Maar is het niet makkelijker om de scherminstellingen aan te passen naar
b.v. 125% of 150%.
Dan is het ook gelijk voor Windows en andere programma's goed.

Als je het echt alleen voor GnuCash aan wilt passen dan kun je het
volgende doen.
Plaats de onderstaande tekst in het volgende bestand:
C:\Users\<jouw_gebruikersnaam>\AppData\Roaming\GnuCash\gtk-3.0.css

* {
   font: 12pt arial, sans-serif;
}

De 12 kun je aanpassen naar eigen voorkeur. Als het bestand niet bestaat
dan moet je die aanpassen.
Je kunt ook direct dat bestand openen met Windows-Key + R

notepad %appdata%\gnucash\gtk-3.0.css

dan op Ok klikken. Hierna kun je bovenstaande tekst erin plakken en opslaan.

Let op dat de kolommen e.d. misschien niet helemaal meer passen en dat
je die aan moet passen.

Grtz,
/Rik/