[Gnucash-nl] Herkennen boekingen

Rik van Kekem rik op graficalc.nl
Zo Aug 6 13:03:38 EDT 2023

Op 06-08-2023 om 14:28 schreef Henk Meijerink:
> Ik heb van alles geprobeerd maar de oplossing (nog) niet gevonden. Zo
> heb ik bij <Hulpmiddlelen <Import correlaties bewerken>, de gegevens
> die daar stonden verwijderd. De eerstvolgende keer zijn hier weer
> nieuwe gegevens ingelezen, maar bij de volgende keer worden dezelfde
> soort boekingen niet herkend.
Heb je bij Bewerken > Voorkeuren > Import ook de Bayesiaanse algoritme
gebruiken aangevinkt staan?
En bij welke instelling kijk je bij "Import associaties bewerken"? Ook
de Bayesiaans of bij niet bayesiaans?

Als het vinkje bij voorkeuren aan staat dan wordt de "Bayesiaanse" lijst
gebruikt, en anders wordt de "niet bayesiaanse" lijst gebruikt.

Raar overigens dat je de lijst kwijtgeraakt bent.
Want volgens mij staat alles in die .gnucash bestand en die kon je van
de portable versie zo gebruiken in de normale versie.
Als je op een andere manier geïmporteerd hebt, ja, dan raak je dat kwijt.

--
Grtz,
Rik