[Gnucash-nl] Rapporten

Rik van Kekem rik op graficalc.nl
Do Nov 16 14:15:46 EST 2023

Op 16-11-2023 om 19:53 schreef Jean-Pierre Vandenbroucke:

> Als je de balanswijzigingen wil voor bv alleen 2022 zal je volgens mij
> moeten werken met een werkblad (Excel, Calc van Libreoffice, enz.).
> Je brengt de balansen in van eind 2021 en eind 2022 en via formules
> maak je het verschil.  Dan heb je de balanswijzigingen voor het jaar 2022.

Je kunt voor de balans ook twee of meerdere bedragen naast elkaar zetten.
Bij Balans multikolom kun je een begindatum opgeven (b.v. 01-01-2017).
Bij Duurtijd periode kun je dan bv 1 jaar opgeven.
Dan krijg je per periode (1 jaar) een kolom te zien.
Zo kun je de balansbedragen van (01-01-)2017 t/m (01-01-)2023 naast
elkaar zetten.

Dan zie je ook direct de verschillen (alleen niet de precies
"wijzigingsbedragen").
Ik zou alleen niet precies weten wat het nut is van een balanswijziging
van één jaar.

Maar goed... dat was ook niet helemaal de vraag ;)