[Gnucash-nl] Overschrijvingen tussen twee eigen rekeningen, hoe specificeer ik dat?

Wybo wybo op dekkerdocumenten.nl
Vr Sep 12 16:09:06 EDT 2014

Ik heb een qif-file (geproduceerd uit de CSV-downloads) met twee records,
respectievelijk afkomstig van mijn ING- en mijn RABO-bank, waarin een
overschrijving staat van mijn RABO-rekening naar mijn ING-rekening:

!Account
NING
TBank
^
!Type:Bank
D2014/04/28
T300.00
POverschrijving van RABO naar ING (ING download regel)
^
!Account
NRABO
TBank
^
!Type:Bank
D2014/04/28
T-300.00
POverschrijving van RABO naar ING (RABO download regel)
^
Als ik dat importeer in een nieuw bestand waarin ik de betreffende
bankrekeningen heb aangemaakt met een beginsaldo van 300 voor RABO en 0 voor ING
dan verschijnen er tijdens het importeren twee transacties, beide
ongespecificeerd, die ik verondersteld word te specificeren.
Ik zou denken: het eerste record naar Activa:Huidige Activa:RABO en het tweede
naar Activa:Huidige Activa:ING. Maar dan staat die boeking er twee keer in. Is
het de bedoeling dat ik met de hand een van de records van elk paar van tevoren
uit de CSV-downloads verwijder? Of is er een andere truc?
--
Wybo