[Gnucash-nl] Overschrijvingen tussen twee eigen rekeningen, hoe specificeer ik dat?

Theo Richel theo op richel.org
Za Sep 13 06:15:10 EDT 2014

Ja, helaas is de enige mogelijkheid de dubbels met de hand te
verwijderen.
Maar het lijkt me wat omstandig om ze van te voren uit de csv downloads
te verwijderen. Ik importeer altijd alles in GNUcash, en haal er daar de
dubbels uit. Het is niet de fraaiste oplossing, en het zou mooier zijn
als GNUCash een mogelijkheid had om dergelijke transacties met elkaar te
verzoenen, maar het is goed te doen. De 'Niet in balans'-rekening is wat
dat betreft een uitkomst.

TR
-----Original Message-----
From: Gnucash-nl [mailto:gnucash-nl-bounces+theo=richel.org op gnucash.org]
On Behalf Of Wybo
Sent: vrijdag 12 september 2014 10:09
To: gnucash-nl op gnucash.org
Subject: [Gnucash-nl] Overschrijvingen tussen twee eigen rekeningen, hoe
specificeer ik dat?

Ik heb een qif-file (geproduceerd uit de CSV-downloads) met twee
records, respectievelijk afkomstig van mijn ING- en mijn RABO-bank,
waarin een overschrijving staat van mijn RABO-rekening naar mijn
ING-rekening:

!Account
NING
TBank
^
!Type:Bank
D2014/04/28
T300.00
POverschrijving van RABO naar ING (ING download regel) ^ !Account NRABO
TBank ^ !Type:Bank
D2014/04/28
T-300.00
POverschrijving van RABO naar ING (RABO download regel) ^ Als ik dat
importeer in een nieuw bestand waarin ik de betreffende bankrekeningen
heb aangemaakt met een beginsaldo van 300 voor RABO en 0 voor ING dan
verschijnen er tijdens het importeren twee transacties, beide
ongespecificeerd, die ik verondersteld word te specificeren.
Ik zou denken: het eerste record naar Activa:Huidige Activa:RABO en het
tweede naar Activa:Huidige Activa:ING. Maar dan staat die boeking er
twee keer in. Is het de bedoeling dat ik met de hand een van de records
van elk paar van tevoren uit de CSV-downloads verwijder? Of is er een
andere truc?
--
Wybo