[Gnucash-nl] excel administratie omzetten

Geert Janssens geert.gnucash op kobaltwit.be
Do Okt 2 11:31:05 EDT 2014

On Wednesday 01 October 2014 12:36:08 Arjen Verweij wrote:
> Hallo,
>
> Ik ga de administratie doen voor een ouderraad van een basisschool.
> Deze is nu op basis van een aantal excel sheets. Is er ergens een
> howto/guide for dummies om een dubbele boekhouding om te zetten naar
> GnuCash?
>
> Het is me gelukt om de ING bankgegevens te exporteren en in te laden,
> maar ik weet niet hoe ik alle grootboekrekeningen van de balans en de
> winst en verlies rekening moet omzetten.
>
> Bedankt, Arjen

Dag Arjen,

Frank Ellenberger liet me via IRC weten dat het volgende programma je
misschien ook een stukje kan helpen om je historiek uit excel over te
brengen naar gnucash:
http://xl2qif.chez-alice.fr/calc2qif_en.php

Kijk maar of het je uitkomt of niet.

Succes,