[Gnucash-nl] Kennismaken en hulpvraag

Rob van Gameren rob op famvangameren.nl
Do Aug 25 03:23:11 EDT 2016

Beste GnuCash gebruikers,

Sinds vandaag heb ik me aangemeld op de mailinglist hoewel ik GnuCash al
langer gebruik of beter, probeer te gebruiken.
Ik heb geen idee hoe 'hulp' vragen&antwoorden werken en of dat alleen per
mailinglist gaat of dat er ook topics met bijbehorende correspondentie zijn
die ik kan lezen.

Mijn administratie is feitelijk simpel en beperkt en daarom nogal
frustrerend dat ik het niet goed voor elkaar krijg.
Ik gebruik de windows versie maar onder Unix, met Postgres, zou ook kunnen,
hoewel ik niet verwacht dat dat inhoudelijk iets uitmaakt.

Ik hoop met een reactie op mijn eerste vraag een draadje te kunnen beginnen.

Wanneer ik mijn inkoopfacturen netjes heb ingevoerd en daarna mijn
bankgegevens importeer (MT940) staan de betalingen zowel vanuit mijn
administratie als vanuit de import op de rekening bank. Ik krijg dat niet
goed.
Afstemmen van zowel crediteuren als debiteuren levert een 'nul saldo op dus
dat zou goed moeten zijn.

Wie kan helpen.

met vriendelijke greot,
Rob