[Gnucash-nl] Kennismaken en hulpvraag

LOOPING, Richard info op looping.nl
Do Aug 25 06:53:28 EDT 2016

Sorry,
vergeten naar de maillist te replyen.... helemaal onderaan staat mn text :)

R.

On 25-8-2016 12:32, wybo Dekker wrote:

> Helder. Maar zelf, met m'n simpele privé-boekhouding, doe het nog
> simpeler: ik bewaar binnenkomende rekeningen na betaling en nummering
> op een (eventueel digitaal) stapeltje. Na een paar weken haal ik de
> bankafschriften op, importeer ze via een bash-scriptje dat de
> tegenrekeningen invult en vul zelf het rekeningnummer in.
> Het bash-scriptje haalt z'n gegevens uit een OpenDocument spreadsheet
> waarin reguliere expressies en de bijbehorende tegenrekeningen staan.
> Dat werkt alleen voor rekeningen die via de bank(en) betaald zijn
> [...]

Hoi Allemaal,

waarom zou je niet de "matcher" in de import  gebruiken?
Na een paar keer de tegenrekeningen handmatig invullen kiest de importer
bij mij nu 98% van de gevallen de juiste tegenrekening...
Beginnen met een klein aantal transacties per keer, en het ding "leert"
heel snel.

Geen scripts of externe dingen nodig. :)

Richard