[Gnucash-nl] Gevraagd: een helpende hand

B. Spaans b2a.spaans op gmail.com
Ma Okt 31 05:56:51 EDT 2016

Geachte forum lid,

Als ZZP-er (en alleenstaand vader) heb ik mijn tanden in GnuCash gezet.

De administraties van 2014, 2015 en nu 2016 staan er in.

Toch durf ik mij niet geheel op Gnucash te verlaten.

Ik houd er nog immer een schaduwboekhouding op basis van een spreadsheet op
na.

Juist het 'bijhouden" van een dubbele administratie is zo ongelofelijk
tijdrovend.

Desondanks,.. zijn het denk ik kleinigheden die ik niet helemaal kloppend
krijg.

Dat mede omdat ik direct in het diepe ben gesprongen: ik heb niet eerst
geoefend maar ben gelijk van start gegaan.

Er zijn waarschijnlijk een paar beginnersfouten gemaakt die nu doortikken
in het heden.

Is er iemand die mij hierin iets meer zou kunnen helpen.
Ik denk aan een free-lancer die de boel samen met mij nu eens goed op de
rails zet.

Mvg.

Berthold Spaans
Lelystad