[Gnucash-nl] Boekingen

Jannie Bos - Ploeg mw.j.bos op hccnet.nl
Ma Feb 5 11:08:42 EST 2018

Goedemiddag,

Wat is de meest snelste manier om boekingen te maken op een gekozen rekening
b.v. Boodschappen. Ik kom steeds weer op een nieuwe regel waar ik telkens
dezelfde omschrijving moet herhalen (4X). Hoe kan dit in één keer? Of kan je
met een sneltoest de vorige boekingsomschrijving herhalen?

Nog een vraag ik heb b.v. de kassabon van de Lidl, hier staan diverse
boodschappen op welke op verschillende rekeningen geboekt moeten worden. Nu
boek ik, heel omslachtig, de verschillende boodschappen op verschillende
rekeningen, dus telkens wisselen van rekening. Ik heb begrepen dat je in
GnuCash niet deze boekingen direct in het kasboek mag doen??? Anders blijf
je binnen het kasboek de boekingen naar de verschillende rekeningen doen en
dat is een stuk sneller, directer.

Wie kan mij helpen?

Vriendelijke groet,

Jannie