[Gnucash-nl] Boekingen

Mark Haanen i18n op haanen.net
Ma Feb 5 13:41:13 EST 2018

Hallo Jannie,

Ik boek regelmatig rechtstreeks vanuit kasboek (of in mijn geval:
bankrekening) op de verschillende rekeningen. Gaat prima zolang er geen
gebruik hoeft te maken van de MKB-functies (dus debiteuren- en
crediteurenbeheer). Voor een huishoudboekje is dit prima te gebruiken.

Als ik de omschrijving hetzelfde houd, probeert GnuCash mijn invoer te
matchen met een vorige boeking. Bij verkeerde match: verder typen tot
deze wel overeenstemt. Wanneer ik dan vervolgens op [Tab] klik vult hij
de rest van de regel, waaronder de tegenrekening, automatisch in met de
voorgaande regel en springt deze naar het bedrag.

Groet,
Mark