[Gnucash-nl] Foutieve boeking corrigeren

Jannie Bos - Ploeg mw.j.bos op hccnet.nl
Vr Mrt 23 07:46:59 EDT 2018

Goedemiddag allemaal,

Ik kom terug op deze vraag van mij. Ik heb een inkoopfactuur geboekt. Deze
is per pin betaald. Nu vermoed ik dat ik de factuur verkeerd heb afgeboekt
als betaald. De factuur blijft als openstaande factuur staan. Maar de
boeking in het bankboek en de tegenrekening "0nkosten" zijn wel goed gegaan,
dus niet dubbel. Hoe krijg ik nu die openstaande inkoopfactuur weg, maar wel
zodanig dat het banksaldo en de "onkosten"rekening het juiste saldo
behouden?

Vriendelijke groet,

Jannie