[Gnucash-nl] Foutieve boeking corrigeren

Mark Haanen i18n op haanen.net
Vr Mrt 23 11:10:38 EDT 2018

Als je de betaling in het bankboek selecteert en kiest voor "Toewijzen
als betaling" moet het mogelijk zijn om ook de factuur af te boeken.

Als dat niet lukt, kun je ook proberen om de betaling in het bankboek
handmatig te verwijderen en vanuit de factuur een betaling toe te voegen
op dezelfde datum.

/Toelichting: met het boeken van de factuur zijn de kosten al op de
onkostenrekening terecht gekomen. Door de betaling te wissen wordt dat
niet anders. De "tegenrekening" van de betaling van een factuur is de
post Crediteuren, die nu ongetwijfeld ook een verkeerde stand aangeeft. /

Groet,
Mark