[Gnucash-nl] kolommen en kolomlabels

Bert Heijne bertheijne op outlook.com
Do Mrt 29 07:05:07 EDT 2018

Hallo Joost,

Was ik ook eerst niet echt blij mee maar nadat ik me in de handleiding had verdiept blijkt dat het aan het beschrijvings kolom ligt en dat je vanaf de laatste kolom naar de voorste moet werken en dubbelklikken op het schijdingslijntje dan blijft de kolom beschrijving ook kleiner.
Even wennen.

Mvg Bert

Verzonden van mijn HTC

----- Reply message -----
Van: "Joost Helberg" <joost op helberg.nl>
Aan: "gnucash-nl" <gnucash-nl op gnucash.org>
Onderwerp: [Gnucash-nl] kolommen en kolomlabels
Datum: wo, mrt. 28, 2018 22:55

ls,

Ik gebruik gnucash al een tijdje naar tevredenheid, maar het ergert me
nogal dat de kolomnamen soms niet leesbaar zijn. De kolommen zijn
simpelweg veel te smal. Vergroten (met de muis verslepen) helpt alleen
tijdens het verslepen, als ik de muisknop loslaat, dan wordt de kolom
weer heel smal.

Ook is de laatste kolom van b.v. een factuur niet leesbaar omdat ie
achter de rand van het window zit. Vergroten of verkleinen heeft geen
zin

Heeft iemand een idee hoe ik dat verhelp?

Ik gebruik gnucash op Ubuntu GNU/Linux met Gnome. Een plaatje heb ik
bijgevoegd.