[Gnucash-nl] boeking 'onbekend' bij klantoverzicht

Marco Camphens marcocamphens op gmail.com
Za Jun 9 14:25:53 EDT 2018

Hallo allemaal,

Enige tijd geleden worstelde ik met facturen die ik niet op 'betaald'
kreeg doordat ik een ander pad volgde voor de betalingen. Dat stukje is
gecorrigeerd :)
De facturen staan nu keurig op betaald en ik weet nu wat de juiste weg
is in GnuCash.

Maar...
Vandaag kwam ik achter een mogelijk gevolg van die eerdere route. In
het klantoverzicht zie ik keurig geboekte debiteurenpost
(verkoopfactuur) en de bijbehorende betaling. Alleen bij de betalingen
die ik verkeerd had verwerkt (en uiteindelijk aan de juiste factuur heb
gekoppeld) zie ik in het klantoverzicht het bedrag worden afgeboekt
maar bij omschrijving staat 'onbekend'.
Op zich natuurlijk helemaal geen ramp, de boekingen kloppen allemaal.
Het ziet er alleen niet netjes uit :)
Weet een van jullie misschien hoe ik dat weer netjes krijg?

alvast dank!

met vriendelijke groet,

Marco