[Gnucash-nl] Vraag over koppeling kostenrekening

Mark Haanen i18n op haanen.net
Vr Jul 6 16:30:49 EDT 2018

Hoi Jannie,

Het koppelen van een kostenrekening aan een leverancier is in beginsel
niet echt mogelijk. Wel kan de import-module getraind worden om
transacties van een bepaalde leverancier aan een bepaalde kostenrekening
toe te wijzen.
Daarnaast kan (o.a. in facturen) op basis van omschrijving de gegevens
van de laatst gebruikte transactie worden gebruikt. Bijvoorbeeld: elke
keer als ik Euro 95 ULZ invoer op een benzine-factuur en op TAB klik,
worden de laatst gebruikte kostenrekening, aantal liters en prijs
ingevuld. Tijdens het typen geeft hij de 'beste match' al weer. Soms doe
ik dan een tab (voor die gegevens) en daarna shift-tab om de
omschrijving alsnog aan te passen aan de huidige factuur (bijvoorbeeld
het noemen van de juiste periode).

Groet,
Mark