[Gnucash-nl] Probleem met benaderen van het netwerk met GnuCash 3.2

T. Rademakers twanr op xs4all.nl
Di Sep 11 15:27:20 EDT 2018

Goede avond,
wij zijn particulieren die net Gnucash 3.2 hebben geïnstalleerd. Ikzelf
werk met Linux Mint 18.3 en had tot op heden de Gnucash versie2.6.12-1
in gebruik. Met deze versie kon vrij gemakkelijk gebruik maken van de
Time Capsule en dus van het Windowsnetwerk wat hierop geïnstalleerd is.
Echter sinds ik Gnucash versie 3.2 gebruik kan ik niet meer bij het
netwerk komen. Het pad wat te configureren is, is alleen een
pulldownmenu waaruit gekozen kan worden. De keuze beperkt zich echter
tot alleen mijn computer (dus, in mijn situatie tot zowel het Linux als
het Windows deel. Ik heb een duelboot installatie)
Het gebruik kunnen maken van het netwerk is echter wel essentieel omdat
ook mijn partner erbij moet kunnen. Deze werkt met een Apple Workbook en
maakt uiteraard ook gebruik van hetzelfde Windowsnetwerk.
Kan iemand ons helpen met de oplossing van dit probleem?

Groeten,
Twan.