[Gnucash-nl] QIF import meerdere journaalposten

Roel van den Berg bero op beroco.nl
Vr Dec 7 11:44:40 EST 2018

Na wat gepruts heb ik het volgende formaat bepaald om via QIF import meerdere journaalposten  te importeren.

!Account
NNaamGrootboekrekening
TBank
^
!Type:Bank
D12/15/2018
NReis
T-8.20
POmschrijving
LNaamGrootboekrekening
S450 Auto- en transportkosten
EOpmerking journaalpost
$7.71
S180 Vordering omzetbelasting
EOpmerking 2de journaalpost
$0.49
^

Maar na de import hebben alle 3 de regels (journaalposten?) in het overzicht van de rekening een 'o', terwijl een handmatig ingevoerde split 2x een 'o' en 1x een 'b' heeft.
Dit lijkt verder niks uit te maken, maar ik wil toch graag weten of ik invloed kan hebben op deze letter via de import van het QIF bestand.
En wat betekenen de 'o' en de 'b' eigenlijk?

Excuus voor het feit dat ik het boekhoudersjargon niet machtig ben. Gebruikte GNUCash versie 3.3 op Fedora.
Grtz,
Roel

beroco | systeem Integratie | public key 0xDEB8D801 | [beroco.nl](http://www.rubix.nl)