[Gnucash-nl] CSV bestand importeren

A. Zijlstra pijptabak op yahoo.com
Zo Dec 8 03:41:16 EST 2019

 Ik realiseer me dat ik een stap oversla in het antwoord. Ik lees het CSV bestand eerst in, in een spreadsheet. LibreOffice Calc in mijn geval. Dit lukt met iedere spreadsheet. Dan zie je namelijk overzichtelijk alle kolommen in het bestand en kun je beter zien wat de inhoud van elke kolom precies is. Dat is afhankelijk van de bank. Sommige banken geven een Bij of Af veld, andere werken met een leeg veld of een minnetje. De lengte van de omschrijving van de transactie kan ook behoorlijk in omvang schelen. Met deze info kun je beter kiezen welke kolomen je in GNUCash wilt hebben.

    Op dinsdag 26 november 2019 18:00:08 CET schreef <gnucash-nl-request op gnucash.org>:

 Onderwerpen van vandaag:

  1. CSV bestand importeren (Jannie Bos - Ploeg)

Message: 1
Date: Mon, 25 Nov 2019 12:25:11 +0000
From: Jannie Bos - Ploeg <Jannie.Bos.Ploeg op outlook.com>
To: "gnucash-nl op gnucash.org" <gnucash-nl op gnucash.org>
Subject: [Gnucash-nl] CSV bestand importeren

Ik vraag het nog maar eens. Tot op heden nog voor mij geen duidelijk uitleg ontvangen. Ik wil een CSV bestand van de Rabobank transacties importeren in GnuCash. Wil iemand mij a.u.b. helpen hoe ik dit moet doen? Graag een stappenplan voor de juiste aansturing/inrichting van de nodige acties om dit voor elkaar te krijgen. Bij voorbaat hartelijk dank. M.vr.gr. Jannie

Verzonden vanuit Mail<https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=550986> voor Windows 10