[Gnucash-nl] Gnu cash opent zonder gegevens

Geert Janssens geert.gnucash op kobaltwit.be
Za Feb 6 09:50:20 EST 2021

Op zaterdag 6 februari 2021 15:16:28 CET schreef Jacques Vermeeren:
> Hallo,
> Ik heb het volhend probleem bij het openen van Gnu Cash.
> Na een clean install van mijn imac Opent gnucash zonder de gegevens van
> mijn boekhouding te openen.
> Hoe kan ik die "importeren" zodat ik weer verder kan met mijn  boekhouding?
> MVG,
>
> Jacques Vermeeren

Dag Jacques,

Dat gaat zoals in de meeste programma's:
- open GnuCash
- kies "Bestand->Openen"
- navigeer naar je data bestand en open het.

Er is een probleem met gnucash op macOS waardoor het niet werkt om via de
Finder naar je data bestand te navigeren en het dan te dubbel klikken. Dat zal
gnucash open doen, maar niet je bestand openen. Je moet expliciet via het
GnuCash programma zelf gaan en daar bestand->openen kiezen.

Als je maar één data bestand hebt, hoef je dat gelukkig maar één keer te doen.
De volgende keer dat je gnucash opstart zal deze je laatst geopende bestand
automatisch voor je openen.

Mvg,

Geert