[Gnucash-nl] Automatische verwerking van transacties

Jean D. Boyle 86ul op vivaldi.net
Vr Apr 23 17:29:02 EDT 2021

Beste gebruikers van GNUCash,

Recent dit uitgebreide programma ontdekt voor persoonlijk gebruik op
Mint 20.1c.

Is het mogelijk dat GNUCash op basis van regels de transacties verwerkt,
door deze transacties dan automatisch toe te wijzen aan een
account/rekening? Uiteraard nadat ik zelf deze regels heb opgesteld.

Met als gevolg dat alle transacties die ik in een supermarkt doe,
automatisch worden verwerkt tot Voeding, alle transacties naar een
verzekering worden verwerkt tot Verzekeringen en dergelijke.

Dit is handiger -vooral in het begin- dan het zelf alle transacties
handmatig toewijzen.

In het geval dat dit al een reeds bestaande functie is, mijn excuses.
Dan heb ik tevergeefs gezocht naar iets anders.

--
86ul