[Gnucash-nl] Factuur sjabloon

valleionderwijsconcepten op gmail.com valleionderwijsconcepten op gmail.com
Vr Mrt 31 10:01:29 EDT 2023

Goedemiddag,

Als ik in gnu cash mijn factuur maak en het standaard sjabloon in versie
4.13 gebruik dan krijg ik dit:

Ik zou graag dit willen zoals in het voorbeeld maar ik krijg het bij opties
niet ingesteld

De kolom totaal is bij mij totaal Excl BTW. Ik zou er graag een kolom totaal
inclusief BTW naast krijgen

Het belasting tarief staat niet in de kolommen.

De kolommen zouden dan worden:

Datum, Omschrijving, hoeveelheid, prijs per eenheid, belastingtarief,
belasting bedrag, totaalbedrag excl BTW, totaalbedrag incl BTW

Verder wil ik de rij totaalbedrag of verschuldigd bedrag eruit hebben. Nu
staat er 2 keer hetzelfde onder elkaar.

Als ik "gedetaileerde btw samenvatting gebruiken" dan komen de
grootboeknummers er ook bij. Ik zou het mooi vinden als er komt te staan
"BTW 21%" en als ik 9% of 0 % heb dat dat er komt te staan.

Ik heb geprobeerd om de pdf in word te openen, maar dan is de opmaak
helemaal verkeerd en kost het nog meer tijd om het aan te passen zoals ik
graag wil.

Verder  moet ik na het maken van iedere factuur opnieuw de instellingen
veranderen naar de juiste invulling met logo enzo. GNU onthoud de
instellingen niet.

Heeft iemand een oplossing voor mij om de juiste instellingen te krijgen?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Henk van Ginkel

Sterk in technisch beroepsonderwijs