[Gnucash-nl] Rapport blank op het scherm

Geert Janssens geert.gnucash op kobaltwit.be
Vr Sep 6 08:34:22 EDT 2024

Beste Herman,

De rapporten in GnuCash worden weergegeven via de WebKit bibliotheek, een stukje
externe code waar GnuCash gebruik van maakt maar niet zelf beheert.

Recentere versies van deze bibliotheek blijken vaak problemen te hebben met grafische
kaarten van het merk NVidia.

Totdat dit probleem door de WebKit ontwikkelaars (of de linux ontwikkelaars) opgelost
wordt, kan je hier rond werken door gnucash als volgt te starten vanop de commando
regel:

WEBKIT_DISABLE_COMPOSITING_MODE=1 gnucash

Als dit voor jouw werkt, dan heb je wellicht te maken met hetzelfde probleem.

Met vriendelijke groet,

Geert Janssens