[GNC] Problème export / import dans GNU CASH

Geert Janssens geert.gnucash at kobaltwit.be
Tue Jun 2 05:06:54 EDT 2020

As this is an English mailing list, I'll reply in English first and then try to add a summary in
French.

GnuCash will not remove data during export. If you don't find it again afterwards, something
else has changed.

Note gnucash works with one or more data files, similar to how your can have multiple word
documents. I know many accounting packages don't do that.

So perhaps what went wrong is that the datafile has been moved or is not on the computer that
has gnucash installed.

Do you still have access to the original PC on which gnucash was initially installed ? Or to (full)
backups of that PC ? If so, search those for files with the extension ".gnucash". One of those
most likely will contain the accounting data you are looking for.

It suffices to copy the most recent of those files to the PC that's currently used to run gnucash
and then from within gnucash use "File->Open" to select that file.

Good luck!

Geert

En français:
GnuCash n'efface pas de data en exportant. Donc autre chose a changé. Mon idée première est
que le fichier contenant les data n'est plus à l'endroit gnucash le cherche, ou même pas su
l'ordinateur que le comptable utilisé actuellement pour gnucash.

Est-ce que vous avez encore accès à l'ordinateur qui était utilisé avant pour gnucash ou un
backup complet de ce système ? Vous pouvez le chercher pour des fichiers avec extension
".gnucash". Ce serait très probable que ces fichier sont des versions différentes des data que
vous cherchez. Si vous en trouvez, vous pouvez transférer le plus récent à l'ordinateur qui est
utilisé pour gnucash actuellement pour gnucash et dans gnucash vous pouvez alors le
sélectionner via le menu "Fichier->Ouvrir..."

Bonne chance!

Geert