[Gnucash-nl] Vraag over de Import camt053 in Gnucash 4.13 en probleem met CSV import.

Rik van Kekem rik op graficalc.nl
Zo Feb 26 12:36:54 EST 2023

Op 26-02-2023 om 17:37 schreef Geert Janssens:
> Dan in verband met je tweede vraag. GnuCash 5.0 dat binnenkort gaat
> uitgegeven worden zal een heel aantal extra bank formaten ondersteunen
> via de externe bibliotheek Aqbanking. Ik heb even door de nieuwe
> formaten gelopen, maar CAMT053 staat er niet specifiek tussen. Er is
> wel een camt module met twee profielen, "default" en "CAMT052".
Volgens mij staat die CAMT053 onder XML (in de onstabiele 4.900, preview
voor 5.0).

Daar staan de camt_052_001_02.xml en de camt_053_001_04.xml gewoon bij.
Geen idee waarom ze die niet ook gewoon onder camt gezet hebben want die
lijken toch hetzelfde?

Ik heb even gekeken wat ik met een CAMT053 bij de ING binnen krijg.
Maar dan staat op alle regels bij omschrijving "niet gespecificeerd".
En aangezien er geen kolom voor betaler staat, zie je niet van wie het
bedrag afkomstig is.
Lekker. Voor mijn bank zou er dus nog wel wat gesleuteld moeten worden
aan die camt_053_001_04.xml :)

Voor de MT940 bestanden van de ING moet ik ook een voorbewerking doen
(strippen en samenvoegen van wat regels).
Maar daarna gaat dat prima.

/-- /
Met vriendelijke groeten,
Rik van Kekem