[Gnucash-nl] Fwd: excel administratie omzetten

Arjen Verweij arjen.verweij op gmail.com
Vr Okt 3 08:31:42 EDT 2014

Allen,

Bedankt voor de tips. Ik moet me verdiepen waar alles thuis hoort. Als ik
een nieuw gnucash bestand aanmaak met alle rekeningen heb ik nog geen idee
waar alles hoort, maar om jullie een idee te geven waar het om gaat heb ik
een template gemaakt:
https://www.dropbox.com/s/ijeysfvcle7dfpu/ortemplate.gnucash?dl=0

Op deze manier sloopt het wel de rapportage in gnucash, alles valt nu onder
Activa, dus dan komt er aan het eind ook niks zinnigs uit. De huidige
balans in excel bevat:

Activa, met liquide middelen en andere activa (overlooppost)
Passiva, met algemene reserve, 3x specifieke reserve, andere passiva
(overloopposten).

De WV bevat:
Inkomsten, met contributies, extra bijdrage en rente inkomsten
Uitgaven, met alle vieringen, opbouw reserves en wat andere posten.

Het is superhandig dat je rekeningen kan rondschuiven, dus als ik alle
categorieen goed heb, kan ik ook de boel rangschikken zoals het hoort. Ben
ook aan het spelen met budget, om te zien hoe dat uitpakt.

Groeten, Arjen