[Gnucash-nl] Fwd: Jaarovergang 2018/2019

Jacques Vermeeren jacquesvermeeren op gmail.com
Wo Jan 9 10:33:47 EST 2019

Kind regards,

Jacques Vermeeren

---------- Forwarded message ---------
From: Jacques <jacquesvermeeren op gmail.com>
Date: wo 9 jan. 2019 om 15:18
Subject: Re: [Gnucash-nl] Jaarovergang 2018/2019
To: Jannie Bos - Ploeg <mw.j.bos op hccnet.nl>

Goede vraag Jannie,
Ik zat er ook mee en heb dat niet gevonden. Ik heb daarom bij de voorkeuren
de data van het oude jaar  ( 1/1/18 en 31/12/18) opgegeven en ben gewoon
2018 gaan boeken op de reeds in het boekjaar 2017 gevulde
grootboekrekeningen. Daarna de rapporten balans en resultatenrekening
enboekingsverslag gemaakt en dat ging goed. Wanneer ik echter alleen de
journaalposten ineen rapport wil krijgen dan worden zowel de jpn van 2017
als 2018 weergegeven. Misschien weet iemand anders wel een oplossing om een
voorgaand bokjaar “af te sluiten”?

Kind regards,

Jean Jacques Vermeeren.

Send with my iPhone.......

Op 9 jan. 2019 om 15:02 heeft Jannie Bos - Ploeg <mw.j.bos op hccnet.nl> het
volgende geschreven:

<image001.gif>

Hoe kan ik de jaarovergang het beste laten verlopen? Dus alle nodige data,
saldi, openstaande posten e.d. over naar 2019. Maar wel met een nieuwe naam
voor de administratie b.v. Boekhouding Jansen 2019.

Graag jullie antwoord met vriendelijke groet,

Jannie