[Gnucash-nl] Incassobatch toewijzen aan meerdere debeteuren

Mark Haanen i18n op haanen.net
Do Mrt 7 16:11:23 EST 2019

Mijn advies: maak een tussenrekening "Incassobatches".
Dat wordt de tegenrekening van alle geïncasseerde facturen (die je
waarschijnlijk individueel moet afrekenen naar die rekening, maar dat
hoef je per debiteur maar één keer in te stellen), evenals van je
bankrekening.
Op de tussenrekening zal een geïncasseerde batch en de losse posten qua
bedrag aan elkaar gelijk zijn.
Bij een gestorneerde incasso kan je het bedrag naar de tussenrekening
boeken en de betreffende factuur-betalingsregel verwijderen.