[Gnucash-nl] probleem met omschrijvingenveld in Gnucasch 4.4

Michiel Faber fabermichiel op gmail.com
Zo Feb 7 09:23:02 EST 2021

Hallo Twan,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik werk met GnuCash 3.10 op Ubuntu 20.10. Ik
had eigenlijk het idee dat ASN de SWIFT-MT940 bestanden in eens verkeerd
aanmaakt. Het werkte namelijk wel goed en met Rabobank MT940 heb ik geen
problemen.

Als export gebruik ik nu een csv-export van ASN. In Gnucash kun je die
ook importeren. Je moet dan eenmalig de instellingen van de csv-import
goed zetten en dan deze instellingen opslaan. Bij een nieuwe import,
laad je deze instellingen en kun je zo door. Het is iets meer werk, maar
het resultaat is hetzelfde.

Met vriendelijke groet,

Michiel