[Gnucash-nl] Herinnering verschuldigde facturen

Geert Janssens geert.gnucash op kobaltwit.be
Do Jan 10 14:51:45 EST 2019

Op donderdag 10 januari 2019 15:18:31 CET schreef gnucash op boosten.org:

> 3.3 (op de Mac). Maar die info is niet van mij, maar van GNUCash zelf (in de
> link die ik eerder meestuurde): Daarin staat vermeld dat als je die functie
> gebruikt bij een storting op je bankrekening, dat die functie er (in dit
> geval onterecht) vanuit gaat dat het een betaling betreft van een klant, en
> dan opent hij een ander scherm.
>
> Peter

Ah, ok. Die info is blijkbaar niet helemaal accuraat. Dat probleem bestond
inderdaad in oudere versies van GnuCash (2.6.x). Voor GnuCash 3.x is deze
functie aanzienlijk verbeterd. GnuCash zal nu veel intelligentere voorstellen
doen bij het "Toewijzen als betaling" en mocht de suggestie toch mis zijn, kan
je deze volledig aanpassen. Dus als GnuCash onterecht een klantenbetaling
voorstelt, kan je deze in het betaalvenster aanpassen naar een uitbetaling van
een kredietnota voor een leverancier.
Er waren in de eerste versies in de 3.x reeks nog wel enkele bugs, maar die
zouden intussen opgelost moeten zijn (3.3+).

Mvg,

Geert