[Gnucash-nl] Probleem met datum na omschakeling naar nl_NL

Geert Janssens geert.gnucash op kobaltwit.be
Vr Feb 1 08:22:20 EST 2019

Op vrijdag 1 februari 2019 13:22:42 CET schreef Mark:
> GNU Cash versie 3.4
> Windows 10 1803 `7`34.556
>
> Indien ik in environment.local (of environment zelf) taal zet op nl_NL
> (zoals ik al eerder heb gedaan) krijg ik problemen met de datum in GNUCash.
> In de dagboeken is de kolom datum LEEG en bij het aanmaken van een nieuwe
> transactie (CTRL-T) zie ik een ( in het datum veld. Indien een datum kies
> middels de datum popup, dan blijft alleen het ( in het datum veld staan.
>
> Iemand dit al eerder gezien?
>
> Mark
>
> PS Ben nieuw in deze lijst dus ken de werkwijze nog niet. 😊

> [...]

Dag Mark,

Welkom op de lijst. Je hebt hem op de juiste manier gebruikt. En zolang je bij
het sturen van verdere antwoorden erop let dat deze ook naar de lijst gaan in
plaats van een specificieke correspondent, blijft dat zo. Gebruik daarvoor bij
antwoorden steeds the functie "Aan allen antwoorden" of "Aan lijst antwoorden"
van je mail programma.

Nu wat betreft je vraag: er duiken op de Engelstalige gebruikerslijst
gelijkaardige problemen op. Het ziet ernaar uit dat er in 3.4 problemen zijn
met het juist interpreteren van de regionale instellingen.

Met de oorspronkelijke (Amerikaans-Engelse) instellingen lukt het blijkbaar
wel, maar verschillende andere talen niet. Als een Engelse GnuCash voor jou
niet werkt, kan je proberen de vorige versie te installeren en zien of die wel
werkt.

Mvg,

Geert